Saturday, February 28, 2009

Kesian Candy AF5...demi peminat.

Aduh jam sudah dekat 3 pagi ni...sesi rakaman awal baru jak selesai, well... sort of. Tiga hari jugalah kami semua bertungkus-lumus bersengkang mata untuk menyiapkan rakaman 2 buah lagu awal album KDM pertama Candy AF5. vocal, back-up vocal, ad-lib...fuh! belasah habis...and it 'turn out' to be 'the killer' song, hopefully.

Well, 8 more to go and the next recording session we'll be recording 3 more songs in two days. Can Candy (we) make it the launching day this May...i think she(we) can. Buli bah kalau kau!

Sebelum ini, memang ramai artis local kami pernah bekerja dan bekerja dengan Candy merupakan sesuatu pengalaman baru juga dari segi hasil kerja EMP, idea, konsep dan kreativiti 'diri kami' (dan EMP) yang ingin kami sampaikan melalui bakat Candy yang ada pada diri Candy.

Candy begitu professional dan berdisiplin dengan berlatih sebelum masuk studio rakaman...saya rasa tunjuk ajar di Akademi dulu benar-benar Candy apply. Bukan saja senang menerima arahan malah Candy juga turut menyumbangkan idea susunan vokalnya.

Semua memang under pressure...lebih-lebih lagi bila menanti hasil akhir produksi ini dan penerimaan public nanti. Tekanan Candy pula yang terpaksa berulang-alik KL-KK-KL dan kesibukan tugas Candy bersama Astro, di Sabah dan juga Kuala Lumpur agak merisaukan kami juga. Terutamanya dari segi kesihatan mental dan fizikal candy.

Mungkin sukar untuk orang lain gambarkan...kami yang agak bernasib baik, berpeluang mendampingi Candy dapat merasakan 'bebanan' tugas dan 'cinta'nya pada seni, semua penat lelahnya disembunyikan dalam senyuman manis Candy...

Semuanya demi untuk peminat.

2 comments:

Bossing said...

ko kasi tau c Candy, Good Luck bilang kio..sia peminat setia dia numbur satu..hehe..kirim salam kanto kio..

Anonymous said...

Kalau kareer ini sudah yg di pilih, pengorbanan utk menerbitkan sebuah album itu pasti ada harganya.