Tuesday, June 23, 2009

isai mah tondu dilo????

Salam sejahtera.....Ini ada satu berita hiburan. Seorang artis sumandak do talawa tomod! akan melancarkan album sulung KDMnya indak berapa lama lagi....menurut sumber-sumber yang mimang bulih dipercayai, proses rakaman dan suntingan telah pun selesai...dan kini pak-pak produser sedang bertungkus-lumus meng'touching-up apa-apa yang perlu. Macam tukang masak pula..tambah halia sikit, tuang minyak bijan kasi biar harum gitu!...garam secukup rasa...waduh kok sedap sekali sup nya... :-)

Dari pagi hingga ke petang para sessionist musik pula berbaris, macam beli tiket wayang takut kehabisan...sambil menunggu giliran untuk turn rakaman track mereka. Ada jugalah yang duduk lepak ditangga dan ada juga yang tertidur sambil berdiri menyandar paip!. Semuanya ini demi untuk si sumandak do talawa tomod tadi. Gambar si sumandak disebelah ni dibuat pohotoshotnya di sebuah taman orkid yang dirahsiakan tempatnya...takut barangkali ada urang mau pigi putik bunga-bunga orkid yang terdapat disini....awas ada panjangat dan pesisang!

Jadi...mau cakap banyak pun susah...pasal reporternya pun sedang layan migrain yang berdenyut-denyut sekarang sambil menunggu panadol yang belum lagi sampai2 padahal kedai ubat sebelah pintu studio jak!.
Bah ok lah... kita tunggu saja sedikit masa lagi kesudahannya...dan dengar khabar si sumandak akan muncul dengan video klip lagu melayunya....APA????...lagu melayu?....ya lagu melayu di TV dalam bulan Julai nanti....bah! ini kira 2 in 1 juga la barangkali ni.!? ada album KDM dan ada album Melayu....baguslah, artis-artis tempatan kita ni semakin rancak...atukkkkoi.

8 comments:

butod said...

wah santik posing.Tuan bulih kirim salam ka sama tu sumandak kihaaa

AdingEMP said...

Bulih bah..kalau ada 'setem' lima ribu saya tidak gentar..hehehe

Lala said...

hai ading yang lama tida d jenguk kat sini...kirim salam ma mandak tu ya....

Anonymous said...

Itu sumandak Tambunan barangkali, macam AF punya bah.

Anonymous said...

wah c candykah sumandak 2? alawa noh kopio keh?

AdingEMP said...

iya..tuan

si Candy AF5 la baitu...dengar khabar dua buah lagu melayu baru nya akan 'on-air' bulan September ni bersama artis artis dari sabah yg lain di channel 180....

bah sama2 la kita menyukung artis-artis dari negeri di bawah bayu ni...atukkoi! alawa tomod

Anonymous said...

boleh uratkah dia ni. hehehe..tapi c candy mmg best. jngn lupa beli kaset or cd yg ori kio.

JOMIE MARK said...

Tahniah om ponsiou..GBU