Sunday, November 01, 2009

Asmin Mudin AHLI DARJAH KINABALU..tahniah boss..


TAHNIAH...


itu sajalah yang dapat aku dan si Ray ucapkan atas penganugerahan pingat Ahli Darjah Kinabalu kepada beliau oleh TYT baru-baru ini.


nah!..'penganuan' pingat ADK sama si Umbut ni besar juga ertinya untuk orang-orang musik..kerana beliau dipilih atas usaha dan perjuangan musiknya yang sekaligus menaikkan nama negeri Sabah di persada seni musik nasional negara.


mungkin kalau si umbut ingat sekitar tahun 1999, sedang siurang lepak-lepak minum teh tarik sambil kunyah roti kawin dibawah studio RAM Production dulu...berkatalah aku dengan confidentnya.."min..manatau satu hari nanti TYT bagi kau pingat pasal usaha musik kau ni!?"...maka menjawablah si Umbut.."Hish..jangan kau main2 Ding...aku bukan sampai ketahap itu lagi...tapi kalau ada bulih juga!!"...HAHAHAHA...sambil kami sambung kunyah roti!


Dan 10 tahun kemudian...Asmin bin Mudin (hehehe)...sedang pigi sukat-sukat baju melayu dan meng'order samping songket....atas jemputan ke Istana Negeri Sabah untuk penerimaan pingat Ahli Darjah Kinabalu oleh Tuan Yang Terutama...


kau mimang bulih bah!..


p/s: Min!...sound jak kami bila mau pigi tomyam...
AdingEMP 1 Nov 2009..

1 comment:

butod said...

Tahniah Tuan Asmin bin Mudin (ADK)