Monday, October 11, 2010

Cadangan PEMASARAN album di SABAH....

Masih ingat kah kamu seorang anak muda berasal dari HongKong, William Hung, menghadiri audition American Idol...ntah yang episode yang ke berapa lupa pula aku.

Dengan menyampaikan lagu 'She Bang' Ricky Martin...pak Simon Cowell duduk tergamam....puan Paula Abdul tertiarap di meja dan si Randy sambil tutup muka pakai kertas...bergagar-gagar perut+dada menahan ketawa....suara si William Hung ni kalau kategori Ramli MS....tahap menjunam ke laut la! :)

Hancurlah bah audition si William Hung...ni...tup tup belum habis American Idol..famous pula dia...lagi awal buat konsert....sini sana pulak tu! kih kih kih....aku tabik spring balik budak ni...hehehe.


Dan berani saya bilang...kalau bukan kerana Dayang Noraini, anak kelahiran Papar, membawakan lagu 'Menghitung Gaji...eh eheeehhh...:P 'Menghitung Hari' Kris Dayanti semasa pertandingan akhir Passport Kegemilangan episod ke6 terbitan TV3....sumandak indon ni enggak mungkin akan famous di Malaysia...(bila ditanya komen reporter...KD indak pun mau credit sama si Dayang bah..cis!)

Dan akhir sekali...lagu 'Sayang Kinabalu' barangkali akan tetap ter'bosou' di dalam laci si Asmin Mudin kalau dia indak buat keputusan untuk memasukkan lagu sempoinya itu didalam album pertama abang beliau, Kimin Mudin, yang juga merupakan album KDM pertama terbitan EtnikMuzik Production...(madcham!..aku rasa...aku sama si Ray ada 'paksa' si Asmin juga ni...dengan bersenjatakan 'menu' makan tengahari kari kepala!! hehehe)...maka berkumandang la lagu tersebut di 'seluruh dunia' (terima kasih daun keladi YouTube :P)...lagu ini juga paling banyak kena Remix...indada royalti. Lain-lain royalti dapat la..:)

Jadi!....apakah signifikan ketiga-tiga perkara diatas???...ada tiga jawapan yang paling tepat....

jawapan pertama = PROMOSI
kedua = prOMOsi
ketiga = PRoMosi

Bah...nanti aku sambung....lapar pula aku

Minnn....mari kita pigi TomYam!! :)

AdingEMP 11/10/10

No comments: